سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش بیاموزید و آرامش و بردباری را برای دانش فرا گیرید و از دانشمندان متکبّر نباشید . [امام علی علیه السلام]
خانه | مدیریت | ایمیل من | شناسنامه| پارسی یار
دوستی
  • کل بازدیدها: 67756 بازدید

  • بازدید امروز: 5 بازدید

  • بازدید دیروز: 12 بازدید
  • تمرکز
    یحیی ( 86/10/4 ساعت 6:37 ع )
    موفقیت با رضایت و خشنودی روح از محیطی که انسان در آن زندگی می کند ارتباط دارد این نتیجه اعمالی است که بر پایه ی کمال نهای حقیقت و راستی انجام می شود و سعادت و خوب بودن دیگران را به عنوان بخشی از رضایت خاطر خود دربرمی گیرد.اگر این قانون را در زندگی مادی نفسانی اخلاقی وروحانی خودبه کار گیرد درمی یابید که تعریفی کاملآ و جامع از موفقیت است .مردم- بسته به هدفشان در زندگی- درمورد موفقیت به روش های گوناگون می اندیشند.حتی در ارتباط با دزدی نیز این موضوع را می شنوید(او دزد موفقی بود)این امر نشان میدهد که کلیه ی  موفقیت ها مطلوب  نیستند موفقیت ما نباید به دیگران آسیب برساند .ویژگی دیگر موفقیت این است که مانه تنها نتایج هماهنگ ونافع برای خود به بار آوریم بلکه آن منافع را به دیگران قسمت  کنیم.خانمی را تصور کنید که به تمرینات روحی مستلزم سکوت روی درآورده و در این مدت حتی از صحبت کردن با شوهر و فرزندش امتناع می کند اگرچه او در حفظ سکوت ودر نتیجه دستیابی به درجاتی ازصلح و آرامش شخصی درون خود موفق می شود رفتار او در قبال سعادت خانواده اش خودپسندانه و زیان بار است . او هرگز واقعا موفق نمی شود مگر آن که منافع این نیت پسندیده به آن هایی که برابر  نشان مسئولیت دارد نیز برسد و از این رو اگر برای به دست آوردن موفقیت حقیقی در ذهن خود به شادی و لذت برسید نه تنها سعادت خود بلکه سعادت دیگران را نیز تضمین کرده اید.

    « زندگی بیش از مصرف وجود داشتن است. »

    خداوند این زمین را فقط به عنوان مکانی برای خوردن ، خوابیدن و مردن ما نیافرید. بلکه برای این آفرید مقصودش را درک کنیم. تعداد معدودی از فرزانگان تصویر ملکوتی را مشاهده کرده اند اما بسیاری دیگر کور هستند و آن را نمی بینند . زمین برای کسانی که در جهل و نادانی از خط و مشی الهی به سر می برند شکنجه آور می شود. اما زمانی که از تجربیات زندگی به عنوان راهنما استفاده کرده و از آن ها و طبیعت حقیقی جهان و سهم خود در آن درسی بیاموزند ، این تجربیات تبدیل به راهنمایی با ارزش در جهت رضایت و سعادت ابدی شما می شود. اگر خدا می خواست که ما تنها در هشیاری دنیوی زندگی کنیم با چیزهایی که در این دنیا وجود دارد و پیروی از راه و رسم موجود کاملا قانع و راضی می شدیم. آیا تا کنون یک گله کوسفند را تماسا کرده اید؟ یک می پرد و دیگران نیز به دنبالش می پرند. اکثر مردم این چنین هستند شخصی یک موج را آغاز می کند یا یک الگوی رفتاری را طرح می ریزد و هر ملتی آداب و رسوم مخصوصی به خود را دارد و نمی توان گفت که همه ی آن ها کامل هستند. اما چه کسی می تواند بگوید که نوع خاصی از زندگی را آداب و رسوم موجود ، مهمل و مضحک است؟ یک راه قضاوت ، به یاد داشتن این موضوع است که ابتدا و برای کلیه آداب و رسوم ما دلیلی نهفته بوده است و ما باید دریابیم که حقیقت چیست؟ و چه چیزی سعادت واقعی می آورد؟ و از آن ها پیروی کنیم.

    « تمرکز کردن حواس بر قدرت خداوند ، موفقیت را در هر مجاهدتی تضمین می کند. »

    مردان بزرگ همیشه با قدرت توجه و حواس خود هر کاری را انجام می دهند. نیروی کامل این قدرت را می توان از طریق مراقبه یه دست آورد. وقتی از آن نیروی متمرکز بر خداوند استفاده می کنید می توانید از آن در انجام دادن هر کاری استفاده کرده و موفق شوید . آن را در تعالی جسم ذهن و روح به کار برید بنابراین دوستان کلام آخر من این است: توجه خود را بر خداوند متمرکز کنید در این صورت تمامی قدرتی را که می خواهید به دست آورید تا آن را در هر مسیری به کار برید و اگر با ایمان کامل از روش های علمی تمرکز و مراقبه ی خود شناسی پیروی کنید خواهید دید که راهی سریع تر و مطمئن تر از آن برای پیوستنتان به خداوند وجود ندارد.

    « تسلط بر تمرکز حواس »

    من افرادی را مسی شناختم که بر تمرکز روی هر آن چه برای رسیدن به اهدافشان لازم بود تسلط داشتند. مردمی که می دانستند چه طور برای کارشان برنامه ریزی کنند و بعد روی آن برنامه ریزی کنند و بعد روی آن کار برنامه ریزی کنند . اجازه دهید مثالی از تجربه ی شخصی خود را برای شما بیان کنم. اگر هیچ اهمیت یا ارزشی برای کار بشر وجود ندارد ، اگر او خودش را به دقت وارد کارهای خاص میی کند. مهم ترین و عاقلانه ترین کار او این است که توجهش را به سوی تصمیمش که گفته می شود. مدل کوچک طرح کلی عمومی و .... معطوف دارد. اگر او یک کار مهم در مسیری درست برای خودش برنامه ریزی کند نظر اجمالی به این طرح کوچک زندگی اش بیشتر از هر چیز دیگر او را برمی انگیزد. به شوق می آورد و او را قادر می سازد او را به فعالیت ترغیب می کند و از مسیر اشتباه دور نگاه می دارد.

    « دانش موفقیت واقعی »

    تاحدی که می خواهیم اهدافی داشته باشیم که برای ما مناسب باشند و در اجرای نقشی که در این دنیا داریم کمکمان کنند می توانیم بگوییم هدفمان موفقیت واقعی است. هیچ کسی نمی تواند موفقیت را تنها هدفش در زندگی قرار دهد. چنین زندگی ای کاملا پوچ است. اما هر کسی می تواند و باید بتواند چیزی را که من موفقیت واقعی نامیده ایم یک هرف ظاهری فراگیر و کلی پندارد تا افکار انرژی و فعالیت هایش را سازمان دهی کند. موفقیت پیشرفت درونی برتری شخصی و وظیفه اخلاقی به سوی دنیا حرکن می کند و تفاوت مثبتی را که می تواند هدف ما باشد به وجود می آورد و باید این گونه باشد. در پایان زندگی کردن برای موفقیت واقعی تنها راه مناسب برای زندگی است. این تنها راه داشتن زندگی رضایت بخش و کاملا معنا دار است. و ساختار کلی برای دستیابی به موفقیت واقعی را در هر بعد زندگی مان آزمایش کرده ایم ، نگاه دیگری به رئوس مطالب خالی از فایده نیست.

    « هفت شرط موفقیت »

    1 ما به مفهوم روشنی از آن چه در جست و جوی آن هستیم یک بینش واضح و هدف یا مجموعه اهدافی که قدرتمندانه تصور شده اند نیاز داریم.

    2 به اعتماد به نفس قوی نیاز داریم تا بتوانیم به اهدافمان دست پیدا کنیم.

    3 به تمرکز روی آن چه برای رسیدن به اهدافمان لازم است احتیاج داریم.

    4 به سازگاری شدیدی در دنبال کردن بینشمان نیاز داریم پافشاری قاطعانه در فکر و عمل.

    5 به یک تعهد احساسی نسبت به اهمیت کاری که انجام می دهیم و نسبت به مردمی که آن کار را با آن ها انجام می دهیم نیاز داریم.

    6 به شخصیت خوبی نیاز داریم تا ما را راهنمایی کند و در مسیر مناسب نگاه دارد.

    7 به توانایی لذت بردن از مراحل در طول مسیر احتیاج داریم.

    بنابراین هفت شرط موفقیت چیزهایی نیستند که فقط تصدیق شده باشند و یا راجع به آن ها صحبت شده باشد. آن ها بیان شده اند باید آن ها استفاده شود باید در اساسی ترین سطح عادت های زندگی ما وارد شوند. این جایی است که آن ها می توانند به بهترین نحو کارشان را انجام دهند. آن ها را دوباره بخوانید . راجع به آن ها فکر کنید. زندگی تان را بررسی کنید تا ببینید چه طور آن ها به شما و جایی که در آن هستید ربط دارند. بعد آن ها را به کار ببریدو فقط در آن زمان است که در زندگی شما تاثیری خواهند داشت. فقط در آن زمان است که دانش خوشبختی موفقیت رضایت بخش و برتری شخصی را در شما بیدار خواهند کرد. اگر این کار بتواند نتیجه ی فلسفه پردازی ما با هم باشد پس ما در عمل فیلسوف های واقعی هستیم و به راه جدید برتری وارد شده ایم راه موفقیت واقعی است.



  • نظرات دیگران ( )

    =============================================================

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    هدف از خواندن
    استعاره مصرّحه
    استعاره
    تشبیه
    « وجه تسمیه باتلاق گاوخونی »
    قبله در آیین زرتشتی :
    ترتیب وضو در دین زرتشت
    خـــدا
    نکاتى که موقع درس خواندن باید رعایت کنیم :
    عکس
    [عناوین آرشیوشده]

    =============================================================